Russia Today, medijska kuća financirana od ruske Vlade ugašena u Njemačkoj

FOTO: Facebook / © RT DE

Russia Today je neprofitna organizacija koja se financira direktno novcem ruskih poreznih obveznika. Imaju portal, TV kanale i orijentirani su najviše publici van Rusije, pišu na engleskom jeziku, ali imaju i ogranke na španjolskom, francuskom, njemačkom, arapskom i naravno ruskom. Malo prije Nove godine je nastao skandal u Njemačkoj, RT je išao pokrenuti TV program za njemačko govorno područje, međutim regulatorna tijela u toj zemlji su ih ekspresno zabranili.

RT.com je problem za Njemačku Vladu iz više razloga. Odmah da se razjasni u startu, zadnji na svijetu su Rusi koji bi mogli govoriti išta o slobodi medija i novinara, tu nikakvih iluzija nema. Russia Today je zanimljiv utoliko što Rusija plaća taj medij da izvještava o događanjima na Zapadu. I to je katastrofa za zapadne vlasti, jer ne prolazi filter njima bliskih i na platnom spisku mainstream medija i čitatelji paradoksalno dobivaju istinitije informacije i izvještavanje od Ruske medijske kuće, bar za neke teme koje se ne tiču Rusije i njihove vlasti.

Russia Today je imao sličan pristup koroni kao i svi drugi mediji, tu se nije puno razlikovalo, ako pogledate vijesti iz Ukrajine, to je sve vrlo pro-ruski orijentirano i sigurno da nisu objektivni u svemu i savršeni. Međutim, tu je puno profesionalnih novinara koji su dobili za zadatak da grade reputaciju objektivnog novinarstva i da mogu izvještavati o nekim temama što su Zapadu sramoćenje.

Što se dogodilo?

U zadnjim danima prošle godine RT je iz Moskve počeo emitirati na njemačkom jeziku, ali ih je regulatorno tijelo MABB (Medienanstalt Berlin-Brandenburg) brzo ugasilo.

Njemački Zakon o medijima zabranjuje političkim strankama i javnim ustanovama da mogu emitirati program, a to se odnosi čak i na online platforme. Također, firme koje su u većinskom državnom vlasništvu je ista stvar, a jedine iznimke su crkvene organizacije i sveučilišta. Russia Today je zato u Srbiji se registrirao i tamo su ishodovali sve potrebne dozvole. Njemačka i Srbija su potpisnice međunarodnog sporazuma Europske konvencije o prekograničnoj televiziji (kao i Hrvatska), po kojoj imaju pravo emitirati TV program u svim državama unutar tog sporazuma.

Političari i mediji su se obrušili na tu u potpunosti valjanu licencu iz Srbije da ne vrijedi ništa, da je to pro-ruska propaganda i standardni arsenal gluposti s kojima žele svaku kritiku i svako neslaganje s odobrenom propagandom ugasiti i okaljati. Ponavljamo, Russia Today ima svojih problema, ali imaju apsolutno svi mediji, ne možete nikome vjerovati 100%, čak ne ni ovom portalu. Morate malo sami razmisliti i provjeriti istinitost nekih podataka i način na koji je priča postavljena i malo uključiti mozak.

Program se emitira iz Srbije, snima se u Moskvi, a prikazuje u Njemačkoj

RT DE je prošle godine išao propisnim kanalima prije licence u Srbiji i zatražio je licencu iz Luxembourga za “RT auf Deutsch”, ali im nije odobrena u 8. mjesecu. Više njemačkih medija je pisalo da je tadašnja kancelarka Angela Merkel utjecala na odluku, ali ona je to javno negirala.

Iako Srbija nije članica EU, i Beograd i Berlin su među 33 potpisnice ECTT-a. Njemačka je sporazum ratificirala 1991., dok se Srbija pridružila 2010. Članak 4. ECTT-a kaže da sve strane “jamče slobodu prijema i neće ograničavati reemitiranje programskih usluga na svojim teritorijima koje su u skladu s odredbama ove konvencije”.

FOTO: RT // Stefan Pollak i službeni predstavnik Ministarstva vanjskih poslova Maria Zakharova u studiju RT DE

Rusija nije baš dobro primila tu zabranu i već su odredili odgovor

Regulatorna tijela u Njemačkoj i dalje inzistiraju da bi RT DE morao biti pravna osoba u Njemačkoj i podlijegati svim zakonima te zemlje, unatoč ECTT-u. Youtube se također pridružio zabavi i ekspresno su im izbrisali novootvoreni kanal na toj platformi. Moskva je naglasila da je to politički pritisak na ruske medije i da to neće trpjeti.

Zaprijetili su da će uvesti recipročnost na sve njemačke medijske kuće koje operiraju na prostoru Rusije.

Kanal ima licencu dobivenu na potpuno legitiman način“, rekla je Anna Belkina, zamjenica glavnog urednika Russia Todaya. RT DE Productions GmbH, produkcijski studio sa sjedištem u Berlinu, koji sam ne emitira ništa, već samo stvara sadržaj za kanal sa sjedištem u Moskvi, osporit će odluku regulatora na sudu. “Vjerujemo da imamo dobre osnove za pobjedu u ovoj borbi,” rekla je zamjenica.

1 thought on “Russia Today, medijska kuća financirana od ruske Vlade ugašena u Njemačkoj

Leave a Reply

Your email address will not be published.